На цьому занятті ми навчимось створювати, зберігати та відкривати проекти скретчу. Окрім цього напишемо перший простий проект "Доброго дня, Україно!"
Отже, для початку будемо вважати, що програма Скретч (Оффлайн Редактор), у тебе стоїть вже на комп"ютері. Якщо ж ні, то залежно від віку в тебе є дві опції:
1. Запускайте Скретч, клацнувши двічі мишею на значок із зображенням Рудого Кота на робочому столі. Через декілька секунд, завантажиться середовище Скретч
Отже, для початку будемо вважати, що програма Скретч (Оффлайн Редактор), у тебе стоїть вже на комп"ютері. Якщо ж ні, то залежно від віку в тебе є дві опції:
- Покликати старшого брата, сестру, мама, тата, бабусю, дідуся (будь-кого, хто хоча б трохи більше за тебе знається на комп"ютерах) та попросити цю людини встановити Скретч
- Розібратись самому, як встановити Скретч, і зробити це самому. Ось декілька посилань, які допоможуть тобі в цьому:
1. Запускайте Скретч, клацнувши двічі мишею на значок із зображенням Рудого Кота на робочому столі. Через декілька секунд, завантажиться середовище Скретч
2. Якщо на робочому столі немає значка з Рудим Котом, то пошукайте його в головному меню системи, яке ховається за кнопкою “Пуск”. Натисніть "Пуск" та пошукайте Рудого Кота в списку програм тут.
Середовище Скретч
Примітка: Якщо середовище в тебе англійською мовою, а ти не дуже володієш нею, то мову середовища можна легко змінити на українську, натиснувши на значок земної кулі зліва вгорі та вибравши Українська в самому кінці списку:
Середовище Скретчу складається з декількох основних секцій. В ході написання програм ти вивчиш та запам"ятаєш, де, коли та що ти можеш робити в кожній з них. Зараз просто подивись на них, бо для створення сьогоднішньої програми, тобі потрібно буде вже трішки орієнтуватись в Скретчі:
1. По замовчанню в новому проекті вже є спрайт - Рудий Кіт. Спрайт - це зображення, яке можна рухати по екрану та змінювати його вигляд. В цій вправі наш спрайт - це Рудий Кіт, і він буде "говорити".
2. Додаємо такий блок команд на вкладку Скрипти (Scripts):
Українська:
English:
Примітка: Для додавання елементу блоку потрібно його перетягнути мишкою з відповідної секції справа в потрібне місце в секцію блоків зліва. Колір блока відповідає кольору секції. Тобто блакитний блок "доторкається" ("touching") ти знайдеш в блакитній секції Датчики (Sensing). З часом ти вивчиш всі доступні блоки, а поки що керуйся інструкцією та зв"язком між секцією та кольорами її блоків:
Якщо на попередньому етапі ти зробив все правильно, то після запуску програми та підведення миші до Рудого Кота, він привітається з тобою:
Якщо мишку відвести від кота, то привітання зникає через 2 секунди (як було задано в програмі).
Для зупинки програми, потрібно натиснути кнопку з червоним восьмигранником.
Українська:
English:
У вікні Зберегти Проект (Save Project) обери теку, куди буде збережено проект, вкажи назву проекта (В нашому випадку «ДобрийДень») та натисни Зберегти (Save):
Все, проект збережено.
1. Натиснути Файл -> Відкрити (File -> Open):
Українська:
English:
2. У вікні Відкрити проект (Open project) вказати який саме проект ти хочеш відкрити на натиснути Відкрити (Open):
Проект завантажено в середовище Скретчу. Можеш тиснути на зелений прапорець, щоб показати мамі, як саме працює твоя програма :)
Питання
Спробуй вказати спочатку 0 замість 2 секунди в блоці "говорити" ("say"):
Запусти програму та подивись, як змінилась поведінка Рудого Кота, коли ти підводиш до нього мишку та відводиш від нього.
Тепер зміни 0 на 10 секунд. Перевір поведінку Рудого зараз.
Експеримент
Спробуй змінити умову, коли Рудий Кіт буде говорити. Перевір чи твої очікування від змін вірні.
Середовище Скретч
Примітка: Якщо середовище в тебе англійською мовою, а ти не дуже володієш нею, то мову середовища можна легко змінити на українську, натиснувши на значок земної кулі зліва вгорі та вибравши Українська в самому кінці списку:
Середовище Скретчу складається з декількох основних секцій. В ході написання програм ти вивчиш та запам"ятаєш, де, коли та що ти можеш робити в кожній з них. Зараз просто подивись на них, бо для створення сьогоднішньої програми, тобі потрібно буде вже трішки орієнтуватись в Скретчі:
Створення програми "Доброго дня, Україно!"
Завдання цієї програми: показати Рудого Кота, що вітається з тобою (не голосом поки що, а просто пишучи на екрані слова вітання), коли ти підводиш мишку до нього.1. По замовчанню в новому проекті вже є спрайт - Рудий Кіт. Спрайт - це зображення, яке можна рухати по екрану та змінювати його вигляд. В цій вправі наш спрайт - це Рудий Кіт, і він буде "говорити".
2. Додаємо такий блок команд на вкладку Скрипти (Scripts):
Українська:
English:
Примітка: Для додавання елементу блоку потрібно його перетягнути мишкою з відповідної секції справа в потрібне місце в секцію блоків зліва. Колір блока відповідає кольору секції. Тобто блакитний блок "доторкається" ("touching") ти знайдеш в блакитній секції Датчики (Sensing). З часом ти вивчиш всі доступні блоки, а поки що керуйся інструкцією та зв"язком між секцією та кольорами її блоків:
Запуск програми
Для запуску щойно створеної програми в секції програвання програми потрібно натиснути кнопку з зеленим прапорцем:Якщо на попередньому етапі ти зробив все правильно, то після запуску програми та підведення миші до Рудого Кота, він привітається з тобою:
Якщо мишку відвести від кота, то привітання зникає через 2 секунди (як було задано в програмі).
Для зупинки програми, потрібно натиснути кнопку з червоним восьмигранником.
Збереження проекту
Для того, щоб зберегти проект обери Файл->Зберегти (File -> Save) в меню вгорі:Українська:
English:
У вікні Зберегти Проект (Save Project) обери теку, куди буде збережено проект, вкажи назву проекта (В нашому випадку «ДобрийДень») та натисни Зберегти (Save):
Все, проект збережено.
Відкриття проекту
Припустимо, ти закрив зберіг проект, закрив середовище, але ось прийшла мама і ти хочеш їй показати свій проект. Для цього тобі треба:1. Натиснути Файл -> Відкрити (File -> Open):
Українська:
English:
2. У вікні Відкрити проект (Open project) вказати який саме проект ти хочеш відкрити на натиснути Відкрити (Open):
Проект завантажено в середовище Скретчу. Можеш тиснути на зелений прапорець, щоб показати мамі, як саме працює твоя програма :)
Питання
Спробуй вказати спочатку 0 замість 2 секунди в блоці "говорити" ("say"):
Запусти програму та подивись, як змінилась поведінка Рудого Кота, коли ти підводиш до нього мишку та відводиш від нього.
Тепер зміни 0 на 10 секунд. Перевір поведінку Рудого зараз.
Експеримент
Спробуй змінити умову, коли Рудий Кіт буде говорити. Перевір чи твої очікування від змін вірні.
Немає коментарів:
Дописати коментар